פגיעות קלות ברכב – עניין של שגרה

גרר רכב למוסך
רגע לפני הרכישה
מאי 29, 2016
תמונת המוסך
נהיגה בטוחה על הכביש
מאי 29, 2016
הצג הכל

פגיעות קלות ברכב – עניין של שגרה

גרר רכב למוסך

 

זה יכול לקרות בחנייה או ברמזור, בפקק תנועה או בכביש ליד הבית. תאונות קלות קורות. אם אתם בעלים של רכב ונוהגים כבר כמה שנים, וודאי גם אתם סוחבים איזו שריטה/ מכה / פגיעה קטנה או גדולה שנגרמה מחוסר תשומת לב שלכם או של נהג אחר. אם לא, הסטטיסטיקה אומרת שכל רכב בישראל יהיה מעורב ב"תאונה קלה" לפחות אחת ל-3 שנים.

בישראל קיים חוק ביטוח חובה המחייב כל רכב בביטוח סטנדרטי לפיצוי על נזקים לנהג או לנוסעים. אך מה לגבי הנזק לרכב? גם הרכב יכול להיות מבוטח, וכל נהג יבטח את רכבו בסוג הביטוח המתאים לו, ביטוח מקיף או ביטוח המכסה פגיעה בצד ג' – לא נעמוד כאן על הבדלי הביטוחים אלא בעיקר מהם הדברים החשובים שיש לעשות במקרה והרכב שלנו היה מעורב בתאונה קלה.

הדברים החשובים שיש לזכור בעת תאונה:

קודם כל בדקו שאין נפגעים בגוף. במידה וכן חייגו מיד 101 אל תזיזו את הרכב והגישו עזרה כפי יכולתכם.

  • אם רכבכם נפגע פיזית מרכב אחר. החליפו פרטים עם הנהג הפוגע. הפרטים שחשוב מאד לא לשכוח הם:
  • מספר הרכב (לוחית רישוי של הרכב הפוגע)
  • פרטי פוליסת הביטוח של הרכב (שם החברה ומספר הפוליסה)
  • מספר הטלפון של סוכן הביטוח במידה ומדובר בסוכנות פרטית.
  • מספרי הטלפון של הנהג ושל בעל הרכב (במידה ולא מדובר באותו אדם)
  • מספר ת.ז וכתובת של הנהג.

    למרות שהצד הפוגע הוא האחראי לתשלום הנזקים ואת פוליסת הביטוח שלו יש להפעיל, פרטים אלו חובה להחליף בכל מקרה של תאונת דרכים ללא קשר מי הוא הצד הפוגע ומי הנפגע.

מה עוד לעשות..

אם לא ברורה לכם מידת הנזק שנגרם לרכב, אל תזיזו אותו ואל תנסו להניע אותו. לבשו אפוד זוהר, שימו משולש במרחק סביר מאחורי הרכב ונהלו את השיחה עם הנהג השני בצידי הכביש מעבר לשוליים. היזהרו, לא מעט אסונות קרו לנהגים שעצרו את רכבם בצד ויצאו לבדוק או לתקן דבר מה.
צלמו את הנזק שנגרם בתאונה, את המכה שקיבל הרכב שלכם והרכב השני. צילומים אלו יכולים לחסוך לא מעט כאבי ראש במקרה של הונאת ביטוח.
התקשרו לסוכן הביטוח שלכם שיפנה אליכם עו"ד תאונות דרכים איתו חברת הביטוח עובדת.
במידה ואין לכם ביטוח מקיף ולא הוספתם בפוליסה "שירותי גרירה", עליכם לפנות לשירותי גרירה פרטיים.
לפני שאתם משחררים את הרכב לגרר, בקשו מסוכן הביטוח שלכם שיפנה אתכם ל"מוסך הסדר" שאיתו יש לחברת הביטוח הסכמים באזור בו אתם נמצאים. שימו לב! – הפניית רכבכם ל"מוסכי הסדר" (בעלי הסדר מיוחד עם חברות הביטוח) מאפשר קבלת הטבות של חברת הביטוח כמו רכב חלופי והשתתפות עצמית נמוכה יותר אך זכרו שמוסכי הסדר הם כמו עובדי חברת הביטוח לכן דרשו לקבל בכתב את רשימת התיקונים שיש לעשות ואם יש לכם ספקות או לחילופין מוסך שבו אתם מטפלים באופן קבוע וסומכים עליו יותר, אתם רשאים לגשת אליו, לשלם עבור התיקון ולקבל החזרים מחברת הביטוח.
במקרים בהם יש נזק לרכב חברת הביטוח שולחת שמאי מטעמה שיבחן את גודל הנזק ויעריך את ירידת הערך של הרכב. גם כאן, אם אתם חולקים על דעתו של שמאי חברת הביטוח (בעיקר על ירידת הערך של הרכב) אתם רשאים לבקש בדיקה של שמאי מטעמכם ובמידה ויהיו סתירות מהותיות בין השמאים, בית המשפט הוא זה שיקבע.

טיפ:

במידה ויש לכם הוצאות נוספות מעבר לטפול ברכב כמו: מונית ממקום האירוע, תיקונים שלא במוסך הסדר, הפסד ימי עבודה וכדומה, שמרו את הקבלות כדי שתוכלו לתבוע החזרים מחברת הביטוח לאחר מכן. זכרו, חברות הביטוח מנסות לא פעם להטיל פגמים בתביעות נושים ולהתנער מאחריות. אך אם תהיו עקביים ותוכלו לגבות את טענותיכם במסמכים, לרוב תצליחו גם במבחן המשפטי.